This setting has a thousand stories, a microcosm of actions where we all matter...

 Melee

Melee is de vaardigheid die te maken heeft met gebruik van handwapens. Zelfs in een tijdperk van nano-pantsers en persoonlijke krachtvelden zijn vechtsporten populair als ontspanning onder burgers. Ook krijgen vrijwel alle militairen training in hand-tegen-hand gevechten en persoonlijke verdediging. Dit is echter vaak niet meer dan een aanvulling op ‘modernere vaardigheden’ omdat de meeste conflicten al eeuwen niet meer worden beslecht door stokken en stenen. Hogere specialisaties binnen Melee zijn vrijwel alleen binnen het Dugo Imperium te vinden vanwege de centrale rol van de ‘salita’, het ere-wapen, binnen hun cultuur.

 

 

Level

Vaardigheden

1

Wapenlengte 45 cm

Tasers

Duelling basics

Vuistgevecht

2

Wapenlengte 85 cm

Duelling defense

3

Wapenlengte 115 cm

Duelling mark

Steel wall

4

Wapenlengte 160 cm

Duelling feint

5

Wapenlengte 250 cm

Duelling master

 

Tasers:

Tasers zijn een manier om te zorgen dat iemand neergaat zonder direct iemand neer te schieten. Als je wordt geraakt door een taser ben je direct 2 HP kwijt - deze HP is niet ‘weg’ en komt binnen 1 minuut terug. Als je echter alleen nog maar deze HP over hebt dan val je bewusteloos neer en kom je na 10 minuten bij of wanneer je wakker gemaakt met een stim. Je kan maar een keer worden getasert - de rest van je HP zal er op de ‘ouderwetse’ manier moeten worden afgeslagen / geschoten.

 

Duel basics:

Deze techniek is alleen te gebruiken tijdens een duel: Je kunt ervoor kiezen om de flat of the blade te gebruiken, zodat je geen schade doet met je wapen.

 

Vuistgevecht:

Deze gevechten zijn enkel voor de show en dienen bovenal in samenspraak en met zorg uitgevoerd te worden! Vooraf spreek je af wie wint, of: Een aantal keer “paper-scissors-rock,” waarbij de hoogste een aantal keer mag verliezen totdat de melee skill gelijk is. (melee 5 tegen melee 6 = melee 6 mag 1 keer verliezen); of; je indien je elkaar vertrouwt maak je er iets leuks van.  

 

Duelling defense:

Deze techniek is alleen te gebruiken tijdens een duel: Je mag voor het duel een ledemaat aangeven die immuun is voor schade totdat er een ander ledemaat geraakt is. Je mag hiermee actief blokkeren. (je moet je tegenstander hiervan op de hoogte stellen, of je wikkelt je arm in met een cloak zodat het voor het zicht duidelijk is.)

 

Steel wall:

Je mag je melee wapens gebruiken om nerfdarts te blocken. Als je het projectiel weet te raken, doet het noch jou nog je wapen schade. NB: dit is een experimentele regel, we zijn nog niet overtuigd van dat dit echt een rendabele vaardigheid is. Kan na evaluatie worden aangepast of geschrapt.

 

Duelling mark:

Deze skill is alleen te gebruiken tijdens een duel: Je geeft duidelijk aan welk ledemaat je gaat slaan. Indien je dat specifieke ledemaat raakt, dan kan de ander dit ledemaat niet meer gebruiken om mee aan te vallen.

 

Duelling feint:

In het begin van het duel krijg je een free hit op je opponent, tenzij de ander ook duelling feint heeft in welk geval er niets gebeurt. (uiteraard overleg je dit van tevoren en speel je het leuk uit hoe die hit er komt. Showmanship for the win!).  

 

Duelling master:

Je mag tijdens het duel een tweede keer duelling defense gebruiken.