Pagina 16 van 21
Telepsychica
Op specialisatie-niveau wordt Telepsychica een zeer flexibele vaardigheid. Niet alleen kan een gebruiker nieuwe, krachtige wonderen verrichten, maar ook zijn of haar pad naar smaak inrichten op basis van de gekozen specialisatie.
Variant vaardigheden (aangegeven met * ): Als je een niveau in een specialisatie neemt kun je ervoor kiezen om een niveau 1t/m5 power in te wisselen voor eentje van je specialisatie.
Spiritualist
De spiritualist richt zich op de beschermende en versterkende eigenschappen van Mair, en wordt daarmee meer een met de meest altruïstische eigenschappen van de Godin.
1
|
Maïr’s Alarm (Aanraak) (Ceremonie) (1x per Dag) Je kunt voelen of iemand, die deel neemt/heeft genomen aan je mis, onder de invloed is van iets wat zijn geest beïnvloedt. Dit kan drugs zijn of een entiteit. Wat het is weet je niet. De persoon in kwestie meld jouw (OC) dat hij onder invloed is of niet. Op het moment dat iemand die meegedaan heeft aan deze ceremonie onder invloed komt van een andere kracht/entiteit dan zie jij dat gelijk. Op het volgende moment dat jij die persoon ziet mag deze persoon (OC) aan jou melden dat hij onder invloed is. Iedereen kan maar 1 keer per evenement deze kracht ontvangen. En dit duurt tot de volgende zonsopkomst.
|
2
|
Maïr’s Sense (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je kunt, als je weet dat iemand onder invloed is van een entiteit of drugs, erachter komen waardoor of door wie hij onder invloed is. De persoon moet dit zelf vertellen.
|
3
|
- Maïr’s Trick (5 meter) (Onbeperkt bruikbaar)
De volgende dingen (of gelijkwaardig) kun je doen zonder dat een SL hier voor ingeschakeld moet worden. ● Radio uit/aanzetten o.i.d. ● Kaarsje aansteken/uitblazen. ● Iets in iemand zijn oren fluisteren op afstand zonder dat andere het horen. ● Bladzijde omslaan. ● Iets kleins en minder dan 2 kilo naar je toe laten zweven.
|
4
|
Maïr’s Help (Aanraak) (1x per Dagdeel)
Je kunt iemand met een andere skill bijstaan. Op het moment dat iemand bezig is met een complexe handeling, dan tel jij als een extra persoon die ook deze skill bezit. (Ook al heb je zelf de skill niet.). (bijv.: geneeskunde, ingenieur)
|
5
|
Maïr’s Consecrate (Aandachts- & Stembereik) (Ceremonie) (1x per Dag)
Deze power werkt als Maïr’s Blessing, maar dan als Ceremonie-techniek.
|
6
|
Maïr’s Confession (Aanraak) (1x per Dag) De eerste stap van de spiritualist is een ziel zuiveren en gezuiverd houden. Met deze vaardigheid krijg je van Maïr te horen hoe je een ziel kunt zuiveren. Vaak zal Maïr je ook hints geven naar het pad waar Maïr je op wil zien lopen. Of je kan een ander helpen zijn ziel te zuiveren. Deze persoon mag IC en OC weigeren, tenzij de persoon een Maïriaan is.
|
7
|
Maïr’s Bond (Zelf) (1x per Dagdeel) Door je volledig af te zonderen en in diepe meditatie te gaan, creëer je een connectie met Maïrs spiritualiteit. Als je schade krijgt in deze trance, dan krijg je een enorme klap: Tot de volgende maaltijd krijg je een geestesziekte naar je eigen keuze om uit te spelen, denk hierbij aan paranoïde of een fobie. In deze trance kun je naar Maïr toegaan (aka naar de overlord lopen/mailen) en hem een ja/nee/onbekend vraag stellen. Indien je een onbekend krijgt, dan zal Maïr je later een ja nee antwoord geven. De overlord meld het medium. Indien je in het veld staat en er is een SL vrij, dan kun je het aan hem/haar vragen.
|
8
|
Maïr’s Exorcism (Aandachts- & Stembereik) (Ceremonie) (1x per Dag) Je kunt per priester die er mee doet aan de ceremonie bij iemand krachten of effecten weghalen die zijn geest beïnvloeden. Deze persoon moet aanwezig zijn bij de ceremonie, maar dat hoeft niet vrijwillig te zijn. Sommige hele sterke krachten kunnen alleen worden weggehaald met de samenwerking van meerdere priesters.
|
9
|
Maïr’s Miracle (Aanraak) (1x per Dag) Door iemand mee te nemen en deze persoon begeleid met meditatie, kun je lichamelijke wonderen verrichten: Sowieso zijn de volgende dingen mogelijk: ● Een blinde kun je permanent weer laten zien. ● Een lamme kun je permanent weer laten lopen. ● Biotech kan je vervangen door weer normaal werkende lichaamsdelen (biotech wordt ge-absorbeerd). ● Sterfelijkheid door ouderdom kan worden uitgesteld.
● Je kan iemand die recentelijk is overleden, nog tot leven wekken. Dit moet binnen zeer korte tijd nadat de persoon is overleden. Als je andere lichamelijke wonderen kunt bedenken, neem ze even door met de hoofd SL.
|
10
|
Maïr’s Divine Purpose (Zelf) (1x per Evenement) Elk evenement mag je in overleg met de (enige echte) Maïr (SL). Je mag dan samen met haar de doelen van Maïr voor deze keer doornemen. Zelf mag je suggesties inbrengen, maar Maïr (SL) heeft VETO-recht.
|
Waker
De Wakers zijn die beoefenaars van Telepsychica die geven van zichzelf om hun religie en hun bondgenoten te beschermen. Het pad van de Waker geeft ze de vaardigheden om zichzelf en andere in het bevecht te houden.
1
|
Maïr’s Walk (Aanraak) (Onbeperkt bruikbaar) Als de priesters slachtoffers aanraakt of ze jouw schouder aanraken, dan kunnen ze ongeacht hun staat met de priester meelopen. De status van de slachtoffers blijft gelijk (doodbloedenden blijven doodbloeden, etc.), maar de slachtoffers worden mobiel.
|
2
|
Maïr’s Healing (Aanraak) (1x per Dagdeel) Als er iemand met medische handelingen bezig is kun jij helpen door middel van een gebed en bijstand aan het slachtoffer. Als de operatie voorbij is dan zal deze persoon geen bijeffecten ervaren van de hele behandeling, de drugs die hij/zij daarvoor heeft moeten gebruiken en halveert de hersteltijd. Dit stackt met soortgelijke vaardigheden, inclusief deze skill zelf (tot een max van twee priesters).
|
3
|
Maïr’s Link (Aanraak) (Onbeperkt bruikbaar) De persoon die je aanraakt krijgt een directe link met jou. Jullie kunnen een mentaal gesprek voeren. Deze vorm van telepathy zorgt ervoor dat niemand anders dan Maïr zelf kan meeluisteren. Je geeft dit aan door 2 vingers tegen je slaap aan te houden. Je kunt deze andere persoon bereiken zolang hij op dezelfde planeet is als jou. Je kunt maximaal met één persoon een link hebben. Deze power duurt tot de volgende maaltijd.
|
4
|
Maïr’s Transfer Poison (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je verplaatst het effect van een drugs of gif van de ene persoon naar de ander. De ontvanger van het gif moet vrijwillig zijn. De andere persoon is compleet genezen van het gif, maar bij de ontvanger treedt het gif direct in effect.
|
5
|
Maïr’s Journey, Improved (Aanraak) (1x per Gevecht) Je kunt 1 persoon meenemen in je Maïr’s Journey, hierdoor. Voor elk even niveau boven 6 mag je 1 extra persoon meenemen (tot een max van 3 personen plus jezelf op niveau 10). Deze personen moeten elkaar blijven aanraken. Als iemand van deze personen een vijandige actie, of telepsychica gebruikt, krijgt iedereen 1 schade die bescherming negeert, waarna de zichtbaarheid voor iedereen eindigt.
|
6
|
Maïr’s Shield (Zelf) (1x per Dagdeel) Je hebt een psychisch schild om je heen van 5 AP. Deze houdt de eerste vijf schade tegen. Het stackt niet met andere schilden, maar wel met harnas tot de max 10 AP+HP. Maïr’s Shield blijft actief tot het is vernietigd, of de volgende zonsopkomst.
|
7
|
Maïr’s Riddance (Aandachts- & Stembereik) (1x per Gevecht) Verwijder een Telepsychische aanval van jouw niveau of lager van jezelf of een ander. (Term: “Riddance”)
|
8
|
Maïr’s Protect the Flock (Aandachts- & Stembereik) (Ceremonie) (1x per Dag) Deze power werkt als Maïr’s Hand, maar dan als Ceremonie-techniek.
“Het doel van deze power heeft een psychisch schild om zich heen. Dit schild heeft 2 AP. Het werkt regeltechnisch hetzelfde als een krachtveld, maar zonder de noodzaak voor een frep of energy cell. Maïr’s Hand blijft actief tot het is vernietigd, of tot de volgende ochtend.”
|
9
|
Mair’s Travel (Aanraak) (1x per gevecht) Je mag jezelf en maximaal 1 iemand anders waarmee jij een band hebt
verplaatsen naar een persoon die je kent binnen 1 km. Je mag je hand
opsteken en naar deze persoon toelopen. Daar aangekomen doe gaat je hand
weer omlaag en verschijn je. Voordat je deze power wilt gebruiken, moet je voldoen aan dezelfde regels als voor de shuttlemissies
|
10
|
Maïr’s Redirection (Aanraak) (1x per Gevecht) Je kunt door iemand aan te raken alle negatieve effecten van deze persoon verplaatsen. Alle schade en negatieve effecten die deze persoon had gaat naar een ander vrijwillig persoon. (Term: ”Redirect”)
|
Evangelist
Evangelisten verspreiden het geloof van Mair. Hun vaardigheden dragen bij om andere het licht van de Godin te doen realiseren.
1
|
Maïr’s Blessing, Improved (Aanraak) (onbeperkt bruikbaar) Je kunt een plek zegenen. Alle gelovigen van Maïr die zich bevinden in dit gebied VOELEN zich blij en gelukkig. Ook heeft iedereen in dit gebied minder snel de neiging om agressieve handelingen te doen. Dit geef je aan door witte linten met tribals duidelijk in het zicht op te hangen bij de ingang. De eigenaar van de plek moet hier toestemming voor geven.
|
2
|
Maïr’s Anointed (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je kunt met heilige blauwe zalf een markering op iemand zijn voorhoofd zetten. Als iemand gezalfd is dan kan hij één extra stim ontvangen zonder negatieve effecten. Dit effect duurt tot de volgende zonsopkomst. Dit stackt met soortgelijke vaardigheden.
|
3
|
Maïr’s Peace (Aandachts- & Stembereik) (1x per Gevecht) Zolang je tegen iemand praat mag deze persoon geen directe offensieve handelingen meer uitvoeren. Hij mag zich alleen nog verdedigen. Indien je ziet dat deze persoon een vijandelijke actie ontvangt, verbreekt de power en stop je met praten. (Zowel caster als target moeten hier op letten) (Term: “Sanctuary”)
|
4
|
Maïr’s Will (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je kunt iemand zijn Wilskracht met één niveau verhogen (max 10). Hij krijgt alleen maar een betere weerstand tegen TP, de rest van de vaardigheden krijgt hij niet. Deze kracht duurt tot de volgende zonsopkomst, of tot hij effectief gebruikt is. Dit stackt met soortgelijke vaardigheden.
|
5
|
Maïr’s Silence (Aandachts- & Stembereik) (1x per Dagdeel) Je onderdrukt bij iemand de mogelijkheid om te praten. Zolang jij naar deze persoon blijft wijzen en blijft preken kan hij niet meer praten of op een of andere manier verbaal geluid maken. Tweede effect: Als je bezig bent met een Ceremonie, dan mag je alle anderen ten alle tijden 1 minuut laten zwijgen. (Term:”Mute”)
|
6
|
Maïr’s Cure (Aandachts- & Stembereik) (1x per Dagdeel)
Je kunt als je aanwezig bent in een veld-ziekenhuis of een ander medisch centrum een groep doktoren helpen met het opereren van één persoon. Iedereen die aanwezig is en effect van deze kracht ontvangt moet de mogelijkheid hebben jou te kunnen horen. Voor bloedzakken die gebruikt worden maakt het niet uit wat voor type bloed het is, het bloed past zich aan op het bloed wat de ontvanger nodig heeft, dit heeft geen negatieve effecten voor de patiënt. Dit kun je maximaal één keer doen per operatie.
|
7
|
Maïr’s Double Clamp (Aandachts- & Stembereik) (1x per Gevecht) Zodra je de aandacht van iemand hebt en tegen hem blijft spreken staat die persoon vastgenageld aan de grond. De persoon kan alles behalve zijn voeten bewegen: Schieten, vechten, ontwijken (voorzover mogelijk met zijn voeten aan de grond) is allemaal mogelijk. Vervolgens mag je je naar iemand anders draaien en ook hem op dezelfde wijze vastnagelen aan de grond. (Term: “Entangle”)
|
8
|
Maïr’s Emotion (Aandachts- & Stembereik) (Ceremonie) (1x per Dag) Tijdens een mis kun je iedere aanwezigen een overdaad geven van een emotie die jij kiest. Geef dit voor de ceremonie aan bij de SL want deze kunnen dan ‘pre-reffen’ wat voor effecten er aan zitten, die jij dan zelf door mag geven. Natuurlijk moet alles binnen de comfort-zone blijven van de deelnemers.
|
9
|
Maïr’s Dream (1 Persoon) (1x per Dag) Je kunt ’s nachts iemand in zijn dromen bezoeken en op deze manier met hem praten. Dit kan met iemand van wie je de naam weet of een goede beschrijving van hebt. Ook kun je in deze droom een klein ongevaarlijk niet mechanisch object achterlaten of meenemen. Dit object moet in iemand zijn hand passen en in het bezit zijn van een van jullie. In tegenstelling tot het bericht, wat alleen in iemand zijn droom plaatsvindt, wordt het object daadwerkelijk getransporteerd. (OC kan dit via de mail, indien de persoon zich in de kern-werelden bevindt)
|
10
|
Maïr’s Champion (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je kunt iemand anders aangeven als Maïr’s Champion je begint een preek waarom jij vind dat deze persoon de Champion is van Maïr en hierdoor zal deze persoon krachten krijgen van Maïr. De lijst van krachten waaruit je kunt kiezen zal hier onder komen te staan wanneer dit overlegd is door de SL’s.
|
Strijder
De Strijders zijn de vuist van hun geloof, die in tegenstelling tot hun evenknie de Wakers het gevecht aangaan. Dode tegenstanders slaan immers niet terug...
1
|
Maïr’s Duel (Aanraak) (Onbeperkt bruikbaar) Je kunt 1 of 2 personen die een afgesproken duel aangaan zegenen. Dit zorgt ervoor dat de gezegende aan het eind van het duel altijd op minimaal 1 HP staan. Ook zijn alle wonden die opgelopen worden in dit duel automatisch stabiel en bloeden niet door.
|
2
|
Maïr’s Hand, Improved (Zelf) (1x per Dagdeel)
Je kunt Maïr’s Hand niet meer op andere doen, maar na elk gevecht krijg je automatisch een nieuwe Maïr’s Hand.
|
3
|
Maïr’s Clamp (Aandachts- & Stembereik) (1x per Gevecht) Zodra je de aandacht van iemand hebt en tegen hem blijft spreken staat die persoon vastgenageld aan de grond. De persoon kan alles behalve zijn voeten bewegen: Schieten, vechten, ontwijken (voorzover mogelijk met zijn voeten aan de grond) is allemaal mogelijk. (Term: “Entangle”)
|
4
|
Maïr’s Hold (Aanraak) (1x per Dagdeel) De persoon die je aanraakt, dit mag ook jezelf zijn, telt als twee personen om iemand te bedwingen. Diegene mag dus twee personen tegelijk vasthouden, of één persoon met de vaardigheid Onbedwingbaar. Dit duurt tot zonsopgang of tot deze vaardigheid gebruikt wordt. (Term: “Hold”)
|
5
|
Maïr’s Time (Aandachts- & Stembereik) (Ceremonie) (1x per Dag) Iedere deelnemer die onderdeel van de ceremonie was, mag als deze persoon op 0 staat, 5 minuten langer doodbloeden. Tot een max van 10 minuten. Dit duurt tot zonsopgang.
|
6
|
Maïr’s Reflect (Zelf) (1x per Gevecht) Je kunt een TP kracht van iemand terugkaatsen zonder er zelf er last van te hebben. Jouw level van TP moet hoger op gelijk zijn aan dat van de ander. (Term: ”Reflect”).
|
7
|
Maïr’s Vessel (Zelf) (1x per Gevecht) Je kunt er voor kiezen om je levenskracht zo te versterken dat je op het maximum van 10 HP komt te staan voor 1 gevecht. Je kunt deze 10 HP verliezen zoals normaal. Als het gevecht voorbij is sta je op 0 HP. Dit stackt niet met gelijksoortige effecten.
|
8
|
Maïr’s Embrace (Aandachts- & Stembereik) (1x per Gevecht) Één persoon op waar je tegen praat, wordt vastgegrepen door een onzichtbare knellende greep. Hij kan zich zolang je praat niet bewegen, als er schade gedaan wordt, blijft de persoon verstijfd. (Term: “Paralyze”)
|
9
|
Maïr’s Purge (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je onttrekt alle bij-effecten van stims uit iemand zijn lichaam. Het telt voor deze persoon alsof hij deze dag nog geen stims heeft ontvangen. Deze power werkt maar een keer per evenement per persoon.
|
10
|
Maïr’s Smite (Aandachts- & Stembereik) (1x per Gevecht) Je kunt een preek houden waarbij je een persoon die je kan zien kan overpoweren met de kracht van Maïr. In het geval van een NPC gaat deze in een keer neer en is vanaf dat moment aan het doodbloeden, dus staat op 0HP. Als je deze power gebruikt op een medespeler, overleg dan met deze speler wat leuk spel is en wat er gebeurt. (Term: “Smite”)
|
New Age
De paden van Mair zijn over het algemeen zeer goed gedefinieerd, maar met name de Priesters die ver van Dzar reizen hebben zelf innovaties gemaakt binnen Telepsychica, een pad dat ze ‘New Age’ noemen. Traditionele Priesters laten zich vaak negatief uit over dit pad, maar degenen die het beoefenen redeneren dat als Mair niet zou willen dat deze vermogens er nooit waren gekomen.
1
|
Maïr’s Reading of the Land (Aanraak) (Onbeperkt bruikbaar) Je mag meegaan met een Geoloog en aan het eind van het prospecten mag je een extra gebied aanwijzen waar jullie onderzocht hebben. Tevens kun je advies geven over hoe iemand grondwerk kan doen zonder de natuur te beschadigen.
|
2
|
Maïr’s Green Thumb (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je kunt een kas van een Biochemist bijstaan waardoor hij een extra plantje kan zetten en onderhouden. Dit mag je maar 1 keer per Biochemist doen per evenement.
|
3
|
Maïr’s Awaken-System (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je kunt een apparaat beschermen tegen Hacken. Als een systeem beschermd wordt tegen hacken kun jij met een gebed de veiligheid verhogen met 1 niveau. (Deze power stackt niet met zichzelf)
|
4
|
Maïr’s Craft (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je kunt een Ingenieur helpen met zijn vaardigheden. Als je bij een Ingenieur mee helpt met het craften of hergebruiken is hij maar de helft van de tijd bezig.
|
5
|
Maïr’s Bomb (Aanraak) (1x per Gevecht) Je kunt een granaat of bom versterken met telespychische kracht. De schade van deze bom of granaat negeert AP. Dit geef je aan door een call te maken: Holy hand grenade. (Term: ”Holy Hand grenade”)
|
6
|
Maïr’s Power (Aanraak) (Onbeperkt bruikbaar) Je kunt een elektrisch apparaat aanraken en daardoor voorzien van energie. Dit extreem pijnlijk voor jou. Deze power telt niet voor krachtveld-generatoren. Per uur dat je deze power gebruikt krijg je 1 punt schade.
|
7
|
Mair’s Forcefield (Aandachts- & Stembereik) (Ceremonie) (1x per dag)
Alle personen met krachtveld aanwezig krijgen +1 AP van hun krachtveld tot het einde van het volgende gevecht. Werkt alleen op elektronische krachtvelden.
|
8
|
Maïr’s Creation (Zelf) (1x per Dagdeel)
Je mag uit het niets een zeldzame grondstof laten verschijnen, deze grondstof moet binnen 15 minuten verwerkt worden in een recept of product anders vervalt het. Dit met toestemming van de SL.
|
9
|
Maïr’s Matrix (Aanraak) (1x per Dagdeel) Je kunt je gedachten een laten worden met een machine of apparaat. Je kunt interfacen met dit voorwerp alsof je aan het praten bent met een persoon. Je kunt daardoor het voorwerp dingen laten doen die het normaal ook zou kunnen. Dit duurt tot aan de volgende maaltijd, of tot wanneer jij het zelf eindigd. Dit doe je in samenspraak met de SL.
|
10
|
Maïr’s Portal (Aanraak) (1x per Dagdeel)
Als je deze kracht gebruikt creëer je een tijdelijk portaal. Je mag jezelf en maximaal 5 vrijwillige andere Maïrianen die je aanraakt verplaatsen naar de Tachar die jij ziet als thuisbasis. Je mag je hand opsteken en naar deze plek toelopen. Daar aangekomen doe gaat je hand weer omlaag en verschijn je.
|