This setting has a thousand stories, a microcosm of actions where we all matter...

Conditie

IJzervreter

Misschien is het aanleg, misschien is het oefening of misschien ben je ‘genetisch verbeterd’, maar je kan meer hebben en langer overleven dan je mede-mens. Sommige mensen gaan nu eenmaal juist harder als je ze onder druk zet. Dit specialisme geeft aan dat het karakter in de meest uiteenlopende extreme omstandigheden kan overleven.

 Algemeen: Waar de maximale HP +AP poel met 1-5 vaardigheden op 10 lag is deze met specialisaties te verhogen naar 14.

6 - Ik kan het hebben - +1 HP, +1 minuut doodbloeden

7 - Aan mijn lijf geen polonaise - uiteenlopend van natuurlijke omgevingen zoals zinderende woestijnen of jungles gevuld met giftige diersoorten tot door straling schoongeveegde industriecomplexen, niets krijgt de overlever klein. Immuun voor giffen, slaapgebrek en uitdroging. +1 minuut doodbloeden

8 - Ik kan meer hebben - +1 HP, +1 minuut doodbloeden

9 - Hyper-effectieve lever ,+1 minuut doodbloeden. Je hebt een orgaan dat continue je hele systeem schoonspoelt en kan effectief niet meer overdosen op stimms. Het nadeel is dat je ook heel moeilijk dronken wordt.

10 - Controlled autonomic nervous system - tenzij je het wil hebben warmte, kou, straling en ziektes en soortgelijke condities geen effect meer op je behalve in de meest extreme vormen.  +1 HP, +1 minuut doodbloeden.

Cyborg

Binnen de werelden van het Interplanetair Collectief is het universeel geaccepteerd dat verloren ledematen cyber-organische vervanging krijgen. Het is echter een heel ander iets om doelbewust ‘ouderwets’ vlees te vervangen door een machine. Voor veel mensen gaat dit een stap te ver en er kleeft dan ook een flink stigma aan. Maar voor anderen is het idee van ‘meer dan menselijk’ wel erg aanlokkelijk…

NB: dit concept verandert een aantal zaken aan ‘baseline humanity’, maar tenzij anders gespecificeerd hebben alle vormen van schade en uitschakeling standaard effect op je.

 

6 - Repareerbaar - verwondingen op je ledematen kunnen naast worden genezen ook worden gerepareerd - bloed kan worden vervangen door repair kits.

7 - Cyber-web - je vervangt je torso door een cyber-organisch web waar je organen in functioneren. In dit web kan je een mod installeren. Dit is een definitieve stap weg van de menselijke norm en stims hebben geen effect meer op je. Repair kits werken vanaf dat moment op je als stimms.

8 - Craniale her-configuratie - je laat je brein verplaatsen naar je torso en vervangt je hoofd door een plasteel replica. In dit hoofd kan je nog een extra mod plaatsen. Je bloed niet meer dood maar verbruikt 1 extra energiecel per dag - als je die niet hebt verlies je het voordeel van je hoofd-modificatie. Je kan nog wel doelbewust worden vernietigd door je te blijven beschadigen (vijf klappen of kogels nadat je op 0 bent of equivalente schade).

9 - Synth-Skin Pantser - Je hebt geen HP meer, alleen nog maar AP. Je krijgt 6 AP om mee te beginnen en bent volledig repareerbaar. Dit stackt met alle andere vormen van pantser en krachtvelden tot het gebruikelijke maximum. Tasers doen 2 AP schade - als dit je laatste AP zijn dan heeft een taser het gebruikelijke effect op je.

10 - Transhumanisme - Je hebt een livelink backup van je brein.  Mocht je komen te overlijden kan je terugkomen als een androide of kloon van jezelf. Je herinnert je dood en weet dat je nieuwe lichaam het nog twee evenementen volhoudt. Daarna is de data gecorrumpeerd en ben je effectief overleden.