This setting has a thousand stories, a microcosm of actions where we all matter...

Informatie-analyse

Douane beambte

De douane heeft het allemaal wel gezien - elke truuk om spullen illegaal te vervoeren of te smokkelen, alle manieren om dingen over de grenzen te krijgen en alle methodes om belasting te ontduiken. Deze specialisatie stelt je in staat om deze ervaring en middelen in te zetten om Eos veilig te houden en voor je bondgenoten snel dingen te kunnen regelen om hun rivalen te snel af te zien.

 

6 - Background check: Je kunt van alle nieuwe gearriveerden een background check opvragen, waarmee je de informatie krijgt die nieuwe spelers moeten inleveren bij het maken van hun nieuwe karakter. Dit is gelimiteerd tot 4 personen per evenement en er moet een voor- en achternaam aangeleverd worden. (indien een speler/SL de template niet heeft ingevuld, dan kan dit 1 evenement duren.)

7 - Bomb sniffer: Als er een voor de douanebeambte schadelijk pakketje aankomt, dan detecteer je deze voordat je hem openmaakt. Deze skill zorgt er alleen voor dat je het schadelijke pakketje detecteert, anderen zijn nodig voor ontmanteling, veilige afvoer of gecontroleerde detonatie.

8 - Informele bestelling: Je kunt twee keer per evenement een gereguleerd goed kopen met normale sonuren ipv budgetsonuren.

9 - Restrict travel: Je mag een figurant op de black list zetten, waardoor ze niet meer kunnen reizen voor de rest van dit evenement. De enige die dit kan opheffen is deze douanebeambte of kernwereld ICC douaneleden.

10 - Trade embargo: 1 keer per evenement kan een product voor de rest van dat evenement op de illegale lijst worden gezet. De enige die dit embargo kan opheffen is deze douanebeambte.

 

The Operative

In een tijd van rivaliteit zonder oorlog is het de strijd om informatie cruciaal. Operatives zijn agenten van hun factie die door formele opleiding, contacten en handigheidjes goed zijn in het beschermen, verkrijgen en doorgeven van informatie, en kunnen zelfs als ze worden gepakt de schuld afschuiven op een ander. Elke factie kent wel een equivalent van een geheime dienst of diensten, en Operatives zijn dan ook in vele verschijningsvormen te vinden - meestal zie je ze niet tot dat ze besluiten hun kaarten te spelen. Er zijn ook zeldzame Operatives die functioneren als vrije agenten en hun diensten aanbieden aan degenen die hun prijzen kunnen veroorloven onafhankelijk van factie of affiliatie.

 

6 - Secure room: Je kunt een kamer afluisterproof maken met een slot op de deur voor zolang het gesprek duurt.

7 - Taser Knockout: 1 keer per evenement kun je een (officieel schriftelijke) verdachte 4 HP subdue taseren.

8 - Person of Interest: Je kunt ervoor zorgen dat een figurant telefonisch contact opneemt. At the overlords discretion kan er ook gekozen worden voor een summons, of een APB, of in overleg met een rechter een warrant.

9 - Crowd control: Mass calm person.

10 - Fabricating the evidence: Je kan een keer per evenement een figurant framen voor de wet van zijn thuisfactie voor een misdaad die hij niet heeft begaan. Dit kan verdere gevolgen hebben. (overleg met spelleiding)

Journalist

De nieuwscyclus houdt nooit op. Een oneindige stroom aan nieuws, artikelen, alarmen, analyses en editorials doorkruist de facties en het ICC om het publiek te informeren of te vormen. De journalist heeft een formele opleiding of de contacten om artikelen snel te plaatsen en beperkt de publieke opinie over informatie die hij of zij belangrijk vindt te vormen. En daar met name het ICC draait om publieke goedkeuring kan dit een krachtig stuk gereedschap zijn om zelfs op het verre Eos de loop van zaken te beïnvloeden.

 

6 - Persmomentje - Je kunt een topic trending maken.

7 - No comment - Door no comment te gebruiken hoef je geen antwoord te geven op de vraag, maar vind de vragensteller het antwoord wel acceptabel.

8 - “Fact” check- Je kunt een zelfgeschreven rectificatie laten plaatsen over een verhaal en het originele verhaal laten intrekken.

9 - Broncontrole - 100% zeker weten wie de bron is van een verhaal

10 - Can’t stop the signal - 1 x per evenement een verhaal naar buiten brengen naar alle newsoutlets zonder mogelijkheid tot spin of censuur.

Strateeg

De Strateeg is meer thuis in een commando-centrum dan in het veld, en maakt beslissingen die een wereld kan winnen of verliezen. Ze inventariseren, creëren overzicht en mobiliseren de bronnen die ze nodig achten om tot succesvolle uitvoering van hun strategie te komen. Strategen bepalen doelen, stellen teams samen en zetten acties uit bij teamleiders om hun plan te implementeren. Hun intenties ontstijgen het slagen van een enkele eenheid of missie - hun doel is dat alle missies slagen, of in elk geval voldoende missies  om de slag te winnen. Hierbij is niet alleen het vermogen tot plannen maken en overzicht behouden belangrijk, maar ook het vermogen om deze plannen aan te passen naar veranderende omstandigheden.

6 - Combat ready check: Dubbelcheck met de SL (of SL ingezette figurant die volledig op de hoogte is) of alle bekende missie vereisten zijn vervuld qua personeel. Heeft deze unit alles om deze missie af te ronden? 3x per evenement. 

 7 - Reinforcements - als je er tijdens een missie achterkomt dat een team een vaardigheid, materieel of talent mist in het veld mag je een vrijwilliger naar keuze aanwezig op het Bastion door middel van ‘Rapid Deployment’ onmiddellijk naar de missie-zone sturen. Deze persoon wordt via shuttle, grav-chute of drop-pod ( speel het leuk uit ) binnen 10 meter van de missie-leider afgeleverd en kan direct aan het werk. Dit kost je 1.000 budgetsonuren.

8 - Actionable intelligence: Voordat je een missie op pad stuurt, mag je aan een SL (of SL ingezette figurant die volledig op de hoogte is) vragen of hij denkt dat je alle informatie hebt, die je nodig hebt om de situatie goed in te schatten. 3x per evenement.

-Call in the Specialist. Dit is een zeer ervaren compaan met precies de slagvaardigheid heeft die je nodig hebt voor de missie. Jij bepaalt hierbij de vaardigheden en vereisten. Dit is een DPC voor 1 missie of special maximaal 3x per weekend. Het heeft onze sterke voorkeur dat je een medespeler vraagt om deze DPC tijdelijk te spelen - we zetten hier voor alleen een figurant in als het extreem noodzakelijk is. Een “figurant nooit, tenzij” beleid is hier van toepassing. Onze motivatie hier in is dat zo ook non-combat spelers mee kunnen gaan op het slagveld of missie en eventueel zelfs een vaste DPC rol kunnen krijgen als de samenwerking bevalt. 

9 - Angels of Mercy - Soms heb je een missieteam erop uit gestuurd, maar blijk je ze toch voor iets anders nodig te hebben. Je haalt het hele missie team in 1 klap terug, in de staat waarin ze zich bevinden. Vind hier een goede IC uitleg voor. Dit kost je 5 duizend budgetsonuren.

10 - At least they did not die for nothing: Een keer per evenement mag je een missie die volledig misgelopen is, omzetten naar een strategische win situatie ondanks alle te betreuren doden en gewonden. Schakel met de desbestreffende SL om een goede verklaring hiervoor te maken. Dit kost 10 duizend budgetsonuren.